ایران مال – بزرگترین مال خاورمیانه برای کیست؟ (همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی ایران مال بدانید)

اجاره آپارتمان مبله در تهران - اجاره سوئیت در تهران - اجاره روزانه آپارتمان در تهران

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

چه کسی صاحب ایران مال است؟

چیزی که به صورت رسمی اعلام می‌شود این است که:

«شرکت مالک ایران مال در اختیار بانک آینده و سهامی عام است. این شرکت با مجوز بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تاسیس شده است. بخشی از سهام، واگذار شده و بعد از بهره‌برداری از پروژه، سهام در بورس عرضه می‌شود و بانک آینده در نهایت از این مالکیت خارج خواهد شد.»

 عکس های داخل ایران مال

با این حساب باید بانک آینده و مدیرش جلال رسول اف را به عنوان شرکت سرمایه‌گذار اصلی پروژه مگامال ایران معرفی کنیم. بنابراین بانک آینده بعد از بهره‌برداری از پروژه، سهامش را در بورس عرضه می‌کند و از مالکیت آن خارج می‌شود. اگر در این سال‌ها پیگیر اخبار بانکی بوده باشید حتماً رسول ‌اف را باید به جا بیاورید. چون قبلاً مدیرعامل بانک تات، بانک دی و بانک اقتصاد نوینهم بوده.

اگر پیگیر اخبار بانکی نیستید حتماً اسم رسول‌اف در اخبار حواشی سینمایی این اواخر به گوش‌تان خورده. چون پسر جلال رسول‌ اف یعنی احسان رسول اف سرمایه‌گذار، تهیه‌کننده یا بازیگر و فیلم‌نامه‌نویس فیلم‌هایی مثل «کشتزارهای سپید»، «بمب؛ یک عاشقانه»، «کایه دوفیلم»، «سمفونی تولد»، «ناپدید» و «پرسه در شهر لاجوردی» بوده.

علاء الدین میرمحمدصادقی؟

از طرفی ایران مال به صورت هیات امنایی اداره می شود. پس باید گفت مدیریت این مال در اختیار علاء الدین میرمحمدصادقیاست. از بازاری‌های قدیم تهران معروف به حاج‌آقا علاء. میلیاردری که سال‌هاست در امور صنایع و معادن فعال است و عضو اتاق بازرگانی هم هست. صراط‌نیوز ایشان را به این صورت معرفی می‌کند که:

« او بنيانگذار سازمان اقتصاد اسلامی است که روزی قرار بود بانک خصوصی بازاری‌ها باشد اما با تهديد به استعفای ۷ عضو کابينه دولت موقت، به محاق تعليق رفت تا سرانجام در دولت احمدی‌نژاد به بانک قرض‌الحسنه تبديل شد.»

علی انصاری؟

اما شخص دیگری که قبل‌تر نام او را در پیوند با ایران مال زیاد می‌شنیدیم علی انصاری بود. معروف به بیل گیتس ایران. مالک بازار موبایل ایران و بازار مبل ایران. کسی که یک‌تنه یافت‌آباد را دگرگون کرد تا الان شنیدن یافت‌آباد ناخودآگاه همه‌مان را به یاد مبل بیندازد. انصاری موسس بانک تات هم بوده و شاید به همین خاطر این پروژه‌ در ابتدا «تات مال» خوانده می‌شد.

نمای ایران مال

ایران مال کجاست؟

آدرس ایران مال تهران : در شمال غربی تهران، حوالی دریاچه‌ی خلیج فارس، مجتمع تجاری ایران مال را می‌توانید پیدا کنید.  مسیر این مرکز خرید تا حدودی شبیه مسیر چیتگر و بام لند است ولی بهترین راه این است که با کلیک بر روی این لینک با موبایلتان مسیریابی کنید.

اگر با خودروی شخصی می‌آیید برای دسترسی می‌توانید از اتوبان همت غرب استفاده کنید. باید تا انتهای اتوبان همت بروید و سپس وارد اتوبان خرازی بشوید.

اگر با مترو می‌خواهید به اینجا بیاید باید سوار خط ۵ شوید (به سمت گلشهر) و در ایستگاه مترو ایران خودرو پیاده شوید.

عکس ایران مال

مشخصات ایران مال

مساحت کل مجموعه‌ ۳۲ هکتار است. یعنی مساحت کل مجموعه از دوبی‌مال و مرکز تجاری بزرگ چین هم بیشتر است. ولی از این مساحت ۱۸۶‌هزارمتر مربع تجاری خواهد بود. بزرگتر از The Trafford center انگلستان و Mall of America آمریکا.

گفته می‌شود اگر در هر مغازه‌ای ۵ دقیقه وقت بگذارید برای سر زدن به تمام مغازه‌های ایران مال باید سه روز کامل قدم بزنید.

چرا ایران مال ساخته شده؟

در حال حاضر ایران مال بیشتر از اینکه مال باشد، موزه‌ و گردشگده است.  اما قرار است به زودی این مال عظیم، اصلی‌ترین مرکز فروش لوازم خانگی و الکترونیکی، لوازم و دکوراسیون منزل، جواهر، ساعت و زیورآلات، کفش و محصولات چرمی، محصولات فرهنگی و تفریحی، مد، پوشاک و البسه ورزشی و محصولات زیبایی و آرایشی شود.

در این مال بیشتر از اینکه با برندهای خارجی رودررو شوید، کالای تولیدی داخل ایران به چشمتان خواهد خورد.

نکته‌های مثبت ایران مال

+ این مرکز خرید جان می‌دهد برای اینستاگرام بازی. مخصوصاً به خاطر بعضی دکورها که شبیه شهرهای اروپایی طراحی شده‌اند.

+ هایپر استار ایران مال با ۹۴۰۰ متر فضای فروش، بزرگترین شعبه‌ی این فروشگاه است.

+ استفاده از پارکینگ ایران مال هزینه‌ای ندارد.

+ با تاکسی‌های ویژه‌ی مجموعه به راحتی می‌توانید در داخل این مرکز خرید رفت و آمد کنید.

نکته‌های منفی ایران مال

– هنوز در ایران مال گزینه‌های چندانی برای خرید پیدا نمی‌کنید. چون اکثر فروشگاه‌ها هنوز افتتاح نشده‌اند.

– در طبقه‌ی بالا فود کورتی قرار دارد که اکثرا غذاهای ایرانی عرضه می‌کند. ولی هنوز اکثر رستوران‌ها افتتاح نشده. هنوز نمی‌شود این مرکز خرید را برای شکم‌گردی توصیه کرد.

– آخر هفته‌ها و در روزهای تعطیل این مرکز خرید وحشتناک شلوغ است.

معرفی بخش‌های مختلف

این مگامال با سایر مراکز قدری متفاوت است.  چندین تالار سینمایی مجهز دارد. هتلی ۵ ستاره هم در این فضا قرار گرفته و البته ۲۰۰ رستوران، بازار سنتی، فود کورت، گالری آثار هنری، مرکز ورزشی، زمین بازی کودکان، باغ کتاب، زمین یخ، نمایشگاه خودرو، مراکز فروشگاهی متعدد و ۳ باغ ایرانی فوق‌العاده جذاب.

باغ ایرانی یا باغ ماهان :

این باغ زیبا در بخش مرکزی قرار دارد و قلب ایران مال محسوب می‌شود. معماری اینجا از باغ ماهان کرمان الهام گرفته شده.

باغ ایرانی ایران مال

 بازار ایرانی یا بازار سنتی :

این بازار شما را یاد بازارهای سنتی ایران می‌اندازد. مثل بازار اصفهان، بازار تبریز، شیراز، بازار قم، بازار کاشان و بازار قزوین.

چهارسوق ایران مال ۴ بخش دارد: فرش، خشکبار ایران، صنایع‌دستی ایرانی و وسایل آنتیک و قدیمی ایرانی.

در بخش تیمچه‌ فرش همیشه می‌توانید چند هنرمند فرش‌باف را هم مشغول کار ببینید. فرشی عظیم که بیش از دویست سال قدمت دارد هم در همان حوالی به چشمتان خواهد خورد.

تصویر بازار ایرانی ایران مال

باغ دیدار :

باغ دیدار به خاطر آبشار مصنوعی‌اش، فضای خیلی جذابی دارد. جالب است بدانید که سقف باغ دیدار شیشه‌ای است. در کل بازدید از این باغ برای بازدیدکنندگان و خانواده های ایرانی تجربه‌ای شیرین خواهد بود.

عکس اختصاصی باغ دیدار ایران مال

شربت‌خانه :

شربت‌خانه‌ی ایران مال، مدل ایرانی کافی‌شاپ‌های امروز است. اگر گذرتان به شربت‌خانه و کاشی‌کاری‌ای سنتی‌اش خورد، نوستالوژی قهوه‌خانه و چایخانه‌های قدیمی برایتان زنده می‌شود.

تصویر شربت خانه ایران مال

سینما:

سینمای ایران مال اولین سینمای ایران است که فیلم‌ها را با کیفیت ۴K نمایش می‌دهد. صندلی‌های تمام سالن‌ها فوق‌العاده راحت است و البته باید به سالن‌ها و صندلی‌های VIP هم اشاره کنیم. ایران مال فعلاً ۱۲ سالن سینما دارد و قرار است ۲۸ سالن سینمای دیگر هم در اینجا افتتاح شود!

سینمای ایران مال

کتابخانه‌ جندی‌شاپور و باغ کتاب :

وسعت این بخش ۳ هزار متر مربع است و تعداد کتاب های آن به ۶۷ هزار جلد می‌رسد. باغ کتاب این مرکز خرید است که بی‌شباهت به کتاب‌خانه‌های رویایی پاریس نیست. حتی شاید یاد کتابخانه‌ی هاگوارتز در فیلم‌های هری‌پاتر بیفتید.

در این کتابخانه می‌توانید هر کتابی که خواستید را از قفسه‌ها بردارید و در همان فضا مطالعه کنید. باید بدانید در کنار این کتابخانه یک فروشگاه کتاب خیلی بزرگ هم وجود دارد.

عکس کتابخانه ایران مال - جندی شاپور

مسجد :

مسجد جامع حضرت محمد رسول الله به همراه ۱۱۰ نمازخانه در این مرکز خرید ساخته شده است. طراحی این مسجد طوری صورت گرفته که هرکسی هرجایی باشد در فاصله‌ای اندک به نمازخانه‌ دسترسی دارد.

مسجد ایران مال

فضای ورزشی:

ایران مال برای ۱۵ رشته ورزشی فضاهای ورزشی استاندارد تدارک دیده. طولانی‌ترین جاده‌ی تندرستی منطقه نیز در این مجتمع قرار دارد که مسافت آن ۲ و نیم کیلومتر است.

اگر دلتان بولینگ، اسکواش، پیست یخ، استخر و اسپا بخواهد اینجا جای شماست. پیست اسکیت روی یخ مجموعه (با نام تجاری آیس باکس) یکی از جذابیت‌های جدید این مجموعه است که مشابهش را در هیچ جای ایران نمی‌بینید.

زمین هاکی روی یخ ایران مال - فضای ورزشی

پارکنیگ‌ها و مسیرهای دسترسی

۲۶ راه ورودی، برای وارد شدن به تونل یا پل روگذر ایران مال وجود دارد. مراجعه کنندگان می‌توانند به راحتی به طبقه‌ی موردنظر دسترسی پیدا کنند و خودروی‌شان را در همان طبقه پارک کنند.

دسترسی به ایران مال

همچنین وجود ۱۶ راه خروجی باعث شده به راحتی به مسیر بازگشت دسترسی داشته باشید. بازار بزرگ ایران ۲۰ هزار پارکینگ رایگان برای خودروها و موتور سیکلت‌های مراجعین در نظر گرفته است.

ساعت کار ایران مال

این مرکز خرید در روزهای وسط هفته از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب باز است. ولی این مرکز خرید پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها یک ساعت اضافه‌تر باز می‌ماند و تا ساعت ۱۲ شب می‌توان از آن بازدید کرد.

هایپر استار مجموعه هم از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب باز است.




:: برچسب‌ها: باغ دیدار ایران , مال , باغ کتاب , ایران مال , پروژه ایران مال , تالار آینه , ایران مال , چهار سوق ایران , مال شاپینگ , مال , مال مجتمع ایران مال , مجتمع تجاری ایران , مال مرکز خرید , ایران مال , مسجد ایران مال ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عطایی
ت : شنبه 9 شهريور 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی